Vgradnja tempomata
Objavljeno: 08 Nov 2014, 14:16
V tokratnem vodiču bom opisal vgradnjo tempomata.
Pred začetkom opozarjam, da ne prevzemam odgovornosti za morebitne poškodbe komponent pri vgradnji. Vodič služi v pomoč in je zgolj informativne narave!
Najprej pogledamo ali imamo v škatlici za priklop dodatne opreme potreben pin. Povezava do električnih shem: http://e30.si/viewtopic.php?f=21&t=14
Pin na lokaciji 'R', je namenjen priklopu enega dela inštalacije tempomata (napajanje računalnika tempomata in aktuatorja). V primeru, da nam potrebni pin manjka imamo dve možnosti:
A) napeljati novo žilo kabla skozi požarno steno do varovalke številka 6 (7.5A - stop lights, cruise control, active check control, ABS, interior lights)
B) vezati pin na kak drug plus in fizično vmes vstaviti 7.5A varovalko
Ko uredimo napajanje tempomata lahko začnemo s samo vgradnjo.
Sestavni deli so sledeči:
Od leve proti desni: aktuator z zajlo za gas in kablom za priklop na inštalacijo, spodnja plastika z izbito luknjo za tempomat ročko, stikalo sklopke za izklop tempomata v primeru menjave prestave, nosilec tempomata, tempomat ročka, notranja električna inštalacija, računalnik tempomata.
Jaz sem se najprej lotil vgradnje aktuatorja. Zajle aktuatorjev so različno dolge, odvisno od motorja. Glede na to, da gre za redek kos dodatne opreme dolžine verjetno ne moremo ravno izbirati. Originalni položaj pritrditve aktuatorja je spredaj levo na notranji strani kraka:
Jaz osebno pri e30ki najraje čim manj posegam v zdrav pleh tako, da sem dokupil novi nosilec aktuatorja za novejši e36 model ter ga pritrdil na nosilec zračnega filtra:
Ko aktuator pritrdimo moramo potegniti skozi požarno steno še kabel za napajanje in pa na 'throttle body' na ustrezno pirpravljeno mesto fiksirati zajlo za gas. Za sam kabel aktuatorja moramo najprej izbiti gumijast čep v tesnilnem gumijastem delu skozi katerega potujejo iz motornega prostora v kabino glavni in ostali kabli inštalacije vozila (pred posegom je potrebno odstraniti voznikovo podvolansko tapeto):
Za lažje uvajanje kabla skozi luknjo si lahko pomagamo z žico, ki jo prilepimo na končni del kabla aktuatorja. Na samem kablu bi se morala nahajati tudi tesnilna guma, ki objame rob pirpravljene luknje v požarni steni. Ko končamo s tem, je delo v motornem prostoru končano.
Sledi montaža električne inštalacije pod armaturko. Potrebno je odstraniti števec, obvolanske plastike, radio in plastike znotraj sovoznikovega predala za lažje manevriranje kablov. Žila potuje od priklopa stikal in inštalacije v omarici za dodatno opremo, pod armaturko vse do sovoznikovega predala, kjer se nahaja računalnik tempomata.
Položaj računalnika je zgoraj tik ob zračniku in nad motornim računalnikom. Za lažji dostop bo verjetno treba odstraniti še sprednjo železno plato s stikalo za osvetlitev predala ter konektor z motornega računalnika:
Ko montiramo števec nazaj, pazimo, da imamo na njegovi hrbtni strani zeleni adapter za priklop konektorja inštalacije tempomata, ki bere trenutno hitrost:
Sledi priklop mase na predvideno mesto nad pedali:
Priklop napajanja v škatlico za dodatno opremo:
in priklop na stikalo sklopke (sestavni deli):
Na koncu zmontiramo še obvolansko ročko. Za poseg je potrebno odstraniti obvolanske plastike, ki jih držijo štirje križni vijaki:
In pa vijak za pritrditev ročke:
Kabel ročke napeljemo ob volanskem drogu do konektorja glavne inštalacije. Zatem sestavimo vse v obratnem vrstnem redu in tempomat preizkusimo.
Delovanje:
Tempomat lahko aktiviramo pri hitrosti večji od 35km/h. Za izklop pritisnemo ali sklopko, zavoro ali ročko pomaknemo navzgor. Pri želeni hitrosti potisnemo ročko proti armaturki in tempomat se bo vklopil. Če ročko potisnemo takrat proti sebi, se nam bo ta hitrost shranila v računalnik. Vkolikor imamo tempomat izklopljen in želimo prejšno potovalno hitrost, povlečemo ročko zopet proti sebi in avto bo sam pospešil do te hitrosti. Za ročno pospeševanje, potiskamo ročko proti armaturi dlje časa in avto bo počasi pospeševal dokler jo ne spustimo.
Za v dodatno pomoč prilagam še angleški DIY:
http://m-power.lv/files_misc/E30%20m3%20repair%20manual/65_Radio_and_Special_Equipment/6571000.htm
Pred začetkom opozarjam, da ne prevzemam odgovornosti za morebitne poškodbe komponent pri vgradnji. Vodič služi v pomoč in je zgolj informativne narave!
Najprej pogledamo ali imamo v škatlici za priklop dodatne opreme potreben pin. Povezava do električnih shem: http://e30.si/viewtopic.php?f=21&t=14
Pin na lokaciji 'R', je namenjen priklopu enega dela inštalacije tempomata (napajanje računalnika tempomata in aktuatorja). V primeru, da nam potrebni pin manjka imamo dve možnosti:
A) napeljati novo žilo kabla skozi požarno steno do varovalke številka 6 (7.5A - stop lights, cruise control, active check control, ABS, interior lights)
B) vezati pin na kak drug plus in fizično vmes vstaviti 7.5A varovalko
Ko uredimo napajanje tempomata lahko začnemo s samo vgradnjo.
Sestavni deli so sledeči:
Od leve proti desni: aktuator z zajlo za gas in kablom za priklop na inštalacijo, spodnja plastika z izbito luknjo za tempomat ročko, stikalo sklopke za izklop tempomata v primeru menjave prestave, nosilec tempomata, tempomat ročka, notranja električna inštalacija, računalnik tempomata.
Jaz sem se najprej lotil vgradnje aktuatorja. Zajle aktuatorjev so različno dolge, odvisno od motorja. Glede na to, da gre za redek kos dodatne opreme dolžine verjetno ne moremo ravno izbirati. Originalni položaj pritrditve aktuatorja je spredaj levo na notranji strani kraka:
Jaz osebno pri e30ki najraje čim manj posegam v zdrav pleh tako, da sem dokupil novi nosilec aktuatorja za novejši e36 model ter ga pritrdil na nosilec zračnega filtra:
Ko aktuator pritrdimo moramo potegniti skozi požarno steno še kabel za napajanje in pa na 'throttle body' na ustrezno pirpravljeno mesto fiksirati zajlo za gas. Za sam kabel aktuatorja moramo najprej izbiti gumijast čep v tesnilnem gumijastem delu skozi katerega potujejo iz motornega prostora v kabino glavni in ostali kabli inštalacije vozila (pred posegom je potrebno odstraniti voznikovo podvolansko tapeto):
Za lažje uvajanje kabla skozi luknjo si lahko pomagamo z žico, ki jo prilepimo na končni del kabla aktuatorja. Na samem kablu bi se morala nahajati tudi tesnilna guma, ki objame rob pirpravljene luknje v požarni steni. Ko končamo s tem, je delo v motornem prostoru končano.
Sledi montaža električne inštalacije pod armaturko. Potrebno je odstraniti števec, obvolanske plastike, radio in plastike znotraj sovoznikovega predala za lažje manevriranje kablov. Žila potuje od priklopa stikal in inštalacije v omarici za dodatno opremo, pod armaturko vse do sovoznikovega predala, kjer se nahaja računalnik tempomata.
Položaj računalnika je zgoraj tik ob zračniku in nad motornim računalnikom. Za lažji dostop bo verjetno treba odstraniti še sprednjo železno plato s stikalo za osvetlitev predala ter konektor z motornega računalnika:
Ko montiramo števec nazaj, pazimo, da imamo na njegovi hrbtni strani zeleni adapter za priklop konektorja inštalacije tempomata, ki bere trenutno hitrost:
Sledi priklop mase na predvideno mesto nad pedali:
Priklop napajanja v škatlico za dodatno opremo:
in priklop na stikalo sklopke (sestavni deli):
Na koncu zmontiramo še obvolansko ročko. Za poseg je potrebno odstraniti obvolanske plastike, ki jih držijo štirje križni vijaki:
In pa vijak za pritrditev ročke:
Kabel ročke napeljemo ob volanskem drogu do konektorja glavne inštalacije. Zatem sestavimo vse v obratnem vrstnem redu in tempomat preizkusimo.
Delovanje:
Tempomat lahko aktiviramo pri hitrosti večji od 35km/h. Za izklop pritisnemo ali sklopko, zavoro ali ročko pomaknemo navzgor. Pri želeni hitrosti potisnemo ročko proti armaturki in tempomat se bo vklopil. Če ročko potisnemo takrat proti sebi, se nam bo ta hitrost shranila v računalnik. Vkolikor imamo tempomat izklopljen in želimo prejšno potovalno hitrost, povlečemo ročko zopet proti sebi in avto bo sam pospešil do te hitrosti. Za ročno pospeševanje, potiskamo ročko proti armaturi dlje časa in avto bo počasi pospeševal dokler jo ne spustimo.
Za v dodatno pomoč prilagam še angleški DIY:
http://m-power.lv/files_misc/E30%20m3%20repair%20manual/65_Radio_and_Special_Equipment/6571000.htm